Ροδόπη: “Following Eratosthenes’ footsteps”

Η ομάδα μας (1024 x 768)Το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής και το σχολικό έτος 2014 – 2015 συμμετέχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα και συνεργάζεται με διάφορα σχολεία της Ευρώπης. Ένα από τα προγράμματα αυτά, υλοποιείται μέσω της πλατφόρμας του eTwinning και έχει τίτλο “Following Eratosthenes’ footsteps” με υπεύθυνους καθηγητές τους Φωτιάδη Φώτη, Αραμπατζόγλου Κωνσταντίνο και Σουλιώτη Γιώργο και συμμετέχουν σχολεία από την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Γαλλία. Κεντρικό θέμα του προγράμματος είναι η επανάληψη του υπολογισμού της περιφέρειας και της ακτίνας της Γης, μετρώντας τη σκιά μιας ράβδου μήκους 1 m, υπολογισμό που έκανε ο Ερατοσθένης το 2ο αιώνα π.χ. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας πραγματοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής εκπαιδευτική επίσκεψη 2 εκπαιδευτικών και 9 μαθητών του σχολείου από την Πολωνία από τις 11 – 18 Οκτωβρίου 2014. Οι μαθητές και οι καθηγητές φιλοξενήθηκαν αντίστοιχα από μαθητές και καθηγητές του σχολείου.Εκτόξευση πυραύλου απο νερό (1024 x 768)
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης πραγματοποιήθηκαν διάφορες ομαδοσυνεργατικές δράσεις στο χώρο του σχολείου, καθώς και δύο εκπαιδευτικές επισκέψεις: μια στο ΚΠΕ Μαρώνειας και μια στην πόλη της Ξάνθης. Αρχικά οι μαθητές των δύο σχολείων συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια, με σκοπό να δεθούν ως ομάδα/ες ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν αθλητικές δράσεις (βόλεϊ – μπάσκετ). Στη συνέχεια οι Πολωνοί μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του Μουσικού σχολείου και έπειτα μας παρουσίασαν το σχολείο και την πόλη τους, το Πολωνικό εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και το έργο σημαντικών Πολωνών επιστημόνων όπως η Marie Curie και ο Nicolaus Copernicus. Τις υπόλοιπες μέρες οι μαθητές κατασκεύασαν και εκτόξευσαν πυραύλους από νερό και πραγματοποίησαν διάφορες δράσεις εντός του φουσκωτού πλανηταρίου του σχολείου όπως η παρακολούθηση ντοκιμαντέρ σχετικά με τους αστερισμούς και τους μύθους που τους συνοδεύουν. Σε ένα από τα ομαδοσυνεργατικά εργαστήρια που ακολούθησαν, δημιούργησαν τους δικούς τους μύθους και αστερισμούς που «τρύπησαν» μέσα στο πλανητάριο και αφηγήθηκαν καθισμένοι σε κύκλο και με τη βοήθεια φακού τους.
Στην επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΚΠΕ Μαρώνειας, οι μαθητές δημιούργησαν ομάδες και λύνοντας γρίφους στα κρυφά σημεία της Μαρώνειας, έψαξαν να βρουν τον κρυμμένο θησαυρό με τη βοήθεια μιας πυξίδας. Ένα πραγματικά άριστα οργανωμένο παιχνίδι που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί το ΚΠΕ Μαρώνειας. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το αρχοντικό Ταβανιώτη ενώ η επίσκεψη ολοκληρώθηκε δίπλα στη θάλασσα, στο λιμανάκι της Μαρώνειας ακούγοντας μουσική. Όσον αφορά την επίσκεψη στην πόλη της Ξάνθης, αυτή περιελάμβανε ξενάγηση στην παλιά πόλη, αναφορά στην ιστορία σημαντικών κτηρίων της καθώς και επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο.
Η συνάντηση έγινε σε εξαιρετικό κλίμα γεγονός που ήταν εμφανές στους μαθητές των δύο χωρών σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης. Η επόμενη εκπαιδευτική επίσκεψη έχει καθοριστεί να πραγματοποιηθεί στην Πολωνία τον Μάρτιο του 2015.

Απάντηση