Το καλάθι της νοικοκυράς…

Επιλέγουν τα πιο βασικά από τα προϊόντα που βλέπουν στα ράφια των super market: γάλα και ψωμί κι ύστερα, ανάλογα με τις ανάγκες και τα χρήματα που έχουν στη διάθεσή τους περνούν και στην αγορά άλλων προϊόντων. Η κρίση, η οικονομική στενότητα, η ανεργία άλλαξε πολλές από τις διατροφικές συνήθειες των πολιτών.

«Παίρνουμε τα είδη πρώτης ανάγκης» δηλώνει ο Γιώργος. Τον συναντήσαμε παρέα με την φίλη του να κάνουν τις αγορές της εβδομάδας σε ένα μεγάλο super market της Κομοτηνής. Στη σακούλα που κρατούσε στα χέρια είχε γάλα, ψωμί και σνίτσελ. «Το βρήκαμε προσφορά και το πήραμε» δηλώνει και σπεύδει να σημειώσει ότι το πρώτο που κοιτά πάντα στις αγορές του είναι η τιμή των προϊόντων κι ύστερα η ποιότητα. «Αν ένα προϊόν σε ένα κατάστημα κοστίζει πενήντα λεπτά λιγότερο πηγαίνω εκεί και το αγοράζω» δηλώνει ο νεαρός αποκαλύπτοντας πως οι προσφορές αποτελούν πάντα λόγο έλξης. «Το κακό είναι ότι σε όλα σχεδόν τα καταστήματα τα προϊόντα πωλούνται πάνω κάτω στην ίδια τιμή» παρατηρεί.

Τα χρόνια της κρίσης, κάθε φορά οι αγορές γίνονται με τη χρήση λίστας. «Είναι εύκολο να ξεφύγεις, αλλά μετά πώς θα πληρώσεις;» αναρωτιέται η Μαριάννα. Εργαζόμενη part time παρατηρεί τις τιμές των βασικών προϊόντων να αυξάνουν ακολουθώντας αντίστροφη πορεία από τους μισθούς και τις συντάξεις. «Μείωση τιμών πάντως δεν έχω συναντήσει» δηλώνει και σπεύδει να προσθέσει πως 80 ευρώ την εβδομάδα είναι απαραίτητα για την αγορά των βασικών αγαθών. Όσον αφορά προϊόντα, τρόφιμα που σπανίζουν πια στο τραπέζι τους; «Το κρέας, το ψάρι και τα λαχανικά» δηλώνουν προσθέτοντας ότι τα μακαρόνια και το ρύζι τα έχουν αντικαταστήσει. Το θετικό είναι ότι στο τραπέζι των Ελλήνων και λόγω της κρίσης μπαίνουν ξανά και πιο παραδοσιακές τροφές, όπως οι φακές, τα φασόλια και τα ρεβίθια. «Καλό είναι να προσέχουμε τι τρώμε» δηλώνει ο Γιώργος, αλλά, όπως σημειώνει, «δει δη χρημάτων»…

Απάντηση