Προσφυγικό και Μεταναστευτικό

«Ήταν μια πρώτη απόπειρα να προσεγγίσουμε το θέμα που μας ταλανίζει όλους και την συνείδησή μας, και την πολιτεία και τις κοινωνικές μας ταυτότητες. Να δούμε δηλαδή το προσφυγικό και το μεταναστευτικό από την πλευρά της εκπαίδευσης» δηλώνει η κα Μαρία Δημάση, πρόεδρος του Τμήματος Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξεινίων Χωρών με αφορμή την ημερίδα που διοργάνωσε στην Κομοτηνή το Διακρατικό, Διαπανεπιστημιακό, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών« Ψυχοπαιδαγωγικές, διδακτικές και διαπολιτισμικές προσεγγίσεις στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες » με θέμα: « Προσφυγικό και Μεταναστευτικό στην Ευρώπη του 21ου αιώνα. Προβλήματα και τρόποι αντιμετώπισης».

«Επιχειρήσαμε να δώσουμε και εκπαιδευτικές απαντήσεις καθώς δεν λύνονται τα προβλήματα που δημιουργούνται με πατριωτισμούς του καφενείου. Πρέπει να ξεκινάμε αλλάζοντας τον εαυτό μας και μετά να αλλάξουμε θεσμικά τα πράγματα. Αν δεν αλλάξουμε τον εαυτό μας, δεν αλλάζει κάτι. Η παιδαγωγική βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Θα πρέπει να αναθεωρήσει πράγματα, όχι με την έννοια ότι είχε κακή πορεία μέχρι τώρα, αλλά να τα προσαρμόσει στις ανάγκες της εποχής.» τόνισε η κα Δημάση. Παράλληλα ανέφερε την παρουσία των δέκα ασυνόδευτων παιδιών που ζούν στο Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων στην Καβάλα με αφορμή τη συμμετοχή στις εργασίες της Εσπερίδας Εθελοντριών του Κέντρου. «Οι Εθελόντριες ζήτησαν βοήθεια δημιουργώντας δομές εκπαίδευσης κυρίως των ασυνόδευτων παιδιών, αλλά και των ανηλίκων, αφού προηγηθεί μια μελέτη των αναγκών τους.» Ο πρύτανης Αθανάσιος Καραμπίνης στο χαιρετισμό του πρότεινε να γίνεται κάθε χρόνο αυτή η διοργάνωση του Συνεδρίου με τη συνεργασία των αρμόδιων Σχολών του Δ.Π.Θ.

«Να κάνει η πολιτεία τους Έλληνες πολίτες να νιώθουν ασφαλείς γιατί από την ανασφάλεια, σε συνάρτηση με την ημιμάθεια ή την άγνοια, δημιουργούνται τρομολαγνικές καταστάσεις κι αυτό θα πρέπει να αποφευχθεί. Ο Έλληνας πολίτης θα πρέπει να νιώσει ασφαλής. Κι αυτό μπορεί να γίνει με ουσαστικές ενημερωτικές εκπομπές, αλλά και με την κάλυψη του κενού που για μια ακόμη φορά βρήκαμε μπροστά μας» δηλώνει η κα Δημάση σημειώνοντας ότι στόχος θα πρέπει να είναι η εκπαιδευτική αντιμετώπιση αυτών των ανθρώπων, διεκδικώντας την ένταξη και την ενσωμάτωση κι όχι την αφομοίωση τους. «Είναι πάρα πολύ σημαντικό, αν θέλουμε να ευαγγελιζόμαστε διαπολιτισμική προσέγγιση. Να δούμε πρώτα αν θέλουμε να μείνουν εδώ, πώς θα τους μάθουμε αποτελεσματικά την ελληνική γλώσσα.» ανέφερε χαρακτηριστικά απευθύνοντας κάλεσμα προς όλα τα Πανεπιστήμια να καταθέσουν δομές και πόρους που διαθέτουν. «Με μια ομάδα ανθρώπων που ασχολούνται με όλα αυτά υπό την αιγίδα του Υπουργείου να ασχοληθούμε σοβαρά κι οργανωμένα μ’ αυτά τα ζητήματα. Για παράδειγμα τα δέκα ασυνόδευτα παιδιά στην Καβάλα θα πρέπει να εκπαιδευτούν με ένα τρόπο που να δείχνει σεβασμό στη χώρα προέλευσης και ταυτόχρονα σεβασμό στη χώρα υποδοχής. Αυτό το υλικό δεν υπάρχει, θα πρέπει άμεσα να γίνουν προσπάθειες δημιουργίας. Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε πράγματα αρκεί να νιώσουμε ότι η πολιτεία βλέπει λίγο και τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια.» κατέληξε η κα Δημάση.

Απάντηση