Στάσου πλάι μου

Παράλληλη στήριξη σε μαθητές με αυτισμό
Η Ευδοξία Βασιλείου εκπαιδευτικός της Ειδικής Αγωγής, κάνει παράλληλη στήριξη σε έναν μαθητή με αυτισμό. Το Υπουργείο διαθέτει στήριξη μόνο στα παιδιά με αυτισμό ή με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής ή με υπερκινητικότητα. Έτσι, βρίσκονται κάθε μέρα μαζί στο ίδιο θρανίο με το μαθητή της στην 1η Τάξη του Δημοτικού Σχολείου. «Μπορεί να γράφει, να διαβάζει και να αλληλεπιδρά με τους συμμαθητές του.» δηλώνει με καμάρι για το μαθητή της.

«Οι γονείς να μην το βάζουν κάτω.» σπεύδει να προτρέψει προσθέτοντας πως « Τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά έχουν κάποιες ικανότητες που αν τις βρούμε μπορούμε να τις εξελίσσουμε ακόμη περισσότερο. Αρκεί να τις βρούμε. Να βρούμε τον τομέα που έχουν την ειδική νοημοσύνη.» Ο μαθητής της για παράδειγμα είναι πολύ καλός στην εκμάθηση της γλώσσας.

«Για τους γονείς είναι πολύ δύσκολο να το παραδεχτούν στην αρχή. Περνούν το στάδιο του «πένθους» κι αυτό είναι λογικό, έχουν προσδοκίες και ξαφνικά όλα γκρεμίζονται. Στην αρχή είναι θυμωμένοι, λένε «γιατί σε μένα;». Σταδιακά, όπως λέει η κα Βασιλείου, το αντιμετωπίζουν. «Είναι σημαντικό να ζητούν τη βοήθεια των ειδικών. Το αποδέχονται, ενημερώνονται, μιλούν με δασκάλους κι αποδέχονται μετά από καιρό ότι έχουν ένα ιδιαίτερο παιδί.» Όσον αφορά στο δικό της τρόπο λειτουργίας «Προσαρμόζουμε το αναλυτικό πρόγραμμα με βάσει τις ικανότητες του μαθητή. Όπου έχει δοθεί έγκριση για παράλληλη ειδική στήριξη, υπάρχει εκπαιδευτικός δίπλα στο μαθητή που το βοηθά να μάθει, να κάνει τις ασκήσεις του, να είναι εκεί. Είναι ένας φίλος.»

Πριν βρεθεί πάλι στο πλευρό του μαθητή της σπεύδει να επαναλάβει «Στο τέλος οι γονείς θα καταλάβουν ότι το παιδί τους είναι ένα ιδιαίτερο παιδί. Κάθε μέρα με εκπλήσσουν αυτά τα παιδιά. Να ψάξουν να βρουν αυτό το ιδιαίτερο χάρισμα που σίγουρα κάθε παιδί με αυτισμό έχει και να είναι περήφανοι για τα παιδιά τους.»

Απάντηση