Στα θρανία ιεροδιδάσκαλοι

Τον Δεκέμβριο, μετά από επικοινωνία της Προέδρου του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών της Σχολής Κλασσικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, κας Μαρίας Δημάση, με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης κ. Παναγιώτη Κεραμάρη και τον Προϊστάμενο της Μειονοτικής Εκπαίδευσης κ. Βασίλη Συμεωνίδη έγινε η αρχή. Έξι μήνες μετά δηλώνουν άπαντες ικανοποιημένοι. Αφορμή τα μαθήματα Ελληνικών που διδάχθηκαν μέλη του Συλλόγου των Ιεροδιδασκάλων Θράκης στο αμφιθέατρο του Τμήματος. Ήταν άλλωστε ο Σύλλογος που εξεδήλωσε επιθυμία να παρακολουθήσει μαθήματα ελληνικών στο Δ.Π.Θ. προκειμένου να βελτιώσουν τα μέλη τους την ελληνομάθειά τους.

35 γυναίκες και άνδρες για ένα εξάμηνο έκατσαν ξανά στα θρανία για να μάθουν Ελληνικά
Τα μαθήματα γινόταν δύο φορές την εβδομάδα, τα παρακολουθούσαν 35 γυναίκες και άνδρες για ένα εξάμηνο. «Ήταν η χαρά της ζωής μου αυτό το εξάμηνο, παρά το γενικότερο φόρτο εργασίας και την κόπωση. Ήταν μια «όαση» να βλέπεις ανθρώπους οι οποίοι διψούσαν να μάθουν καλύτερα τα Ελληνικά, άνθρωποι οι οποίοι πίστευαν και πιστεύουν ότι η εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας θα τους κάνει καλύτερους στη δουλειά τους, στην επικοινωνία με τους άλλους. Όλη αυτή η διάθεση και η προθυμία για γνώση ήταν πάρα πολύ παρήγορη.» δηλώνει στην ΕΡΤ Κομοτηνής η κα Μαρία Δημάση.

17 από τους 29 πέρασαν τις εξετάσεις με άριστα

Από το επίπεδο Α2 μέχρι και το Γ1 δούλεψαν όλοι τους το υλικό του Τμήματος και ακολούθησαν τη δική τους μέθοδο. «Είχαμε μια πολύ καλή εμπειρία, πέραν των δέκα ετών στο Τμήμα μας και από τη διδασκαλία στην Παλαιστίνη.» εξηγεί η κα Δημάση και προσθέτει « Το 60% των μαθημάτων το ανέλαβα εγώ. Με βοηθούς την Δήμητρα Τσιάνου, την Σμυρανή Παλιάτσου και την Γρηγορία Κωνσταντινίδου. Με πολύ μεγάλο κέφι, μεθοδικότητα κι αφοσίωση και από τις δύο πλευρές, με μια εξαιρετική χημεία πετύχαμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Από τους 29 που δήλωσαν συμμετοχή στις εξετάσεις πιστοποίησης της ελληνομάθειας που έγιναν το Μάιο τρία άτομα απέτυχαν σε μια από τις τέσσερις δεξιότητες, οι 25 πέρασαν και από αυτούς οι 17 με άριστα.»
Η θέληση και η διάθεση για επικοινωνία
Σύμφωνα με την κα Δημάση η θέληση είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την εκμάθηση των Ελληνικών. «Γιατί στα σχολεία οι μαθητές δεν μαθαίνουν Ελληνικά; Είναι αυτό που διαπιστώσαμε κι εμείς στο Ιεροσπουδαστήριο στο οποίο δεν επιθυμώ καn να συνεχίσω. Χτυπήσαμε πάνω σε τοίχους. Εδώ μιλάμε για ανθρώπους που έχουν εντάξει την Ελληνική γλώσσα μέσα στη ζωή τους, είπαν «για να είμαι αποτελεσματικός στο έργο μου, στην καθημερινότητά μου, θα πρέπει να είμαι καλός γνώστης της επίσημης γλώσσας της χώρας. Ένας Ιμάμης μου είπε «Προχθές στο Τζαμί ήρθαν μαθητές από το Βόλο και δεν μπορούσα να απαντήσω στις ερωτήσεις τους. Θέλω την επόμενη φορά να μπορώ να επικοινωνώ.» Το Ισλάμ δεν είναι ο τρόμος που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια με όλα όσα συμβαίνουν σε διάφορα σημεία της γης. Ουσιαστικά αυτά τα μαθήματα ήταν και μια γέφυρα διαπολιτισμικού διαλόγου. Καλύτερες κουβέντες γινόταν όταν μπαίναμε σε θέματα πίστης κι ανταλλάσσαμε λεξιλόγιο. Θέλανε να μάθουν τι γίνεται.» σημειώνει αναρωτώμενη γιατί κάποιος που φοιτά δώδεκα χρόνια σε ελληνικά σχολεία και παίρνει απολυτήριο Λυκείου έχει γνώσεις αντί για Α2, Γ2; Κάποια στιγμή αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Ανέφερε κάτι ο κος Κεραμάρης, ότι παιδάκια προσφύγων που συνάντησε σε Κέντρο στη Δράμα μιλούσαν Ελληνικά σε έξι μήνες. Δεν μπορεί να δικαιολογηθεί αυτή η κατάσταση χρόνια τώρα στην περιοχή μας.»

Απάντηση